У африканцев один простой, но довольно суровый рецепт, как сохранить мир и гармонию в семье. «Если ваша жена вдруг становится вздорной, крикливой и непослушной, огрейте ее несколько раз кнутом – и она как шелковая». У некоторых народов если муж периодически не побивает жену, то соседи начинают сплетничать о том, что он-де не уважает ее
и что-то неладно в их отношениях. Так что мужу и жене порой волей-неволей приходится периодически запираться в хижине и разыгрывать шумное избиение, чтобы убедить округу в том, что они живут дружно.
Особое развитие культ вуду получил с приходом к власти на Гаити Франсуа Дювалье (Папа Док). Согласно представлениям гаитян,
этот человек являлся одним из сильнейших колдунов вуду.
До сих пор на Гаити верят, что именно он убил президента США.
В период правления Джона Кеннеди отношения Дювалье с США, некогда бывшие довольно теплыми, стали портиться. Тогда Папа Док сделал восковую фигуру и утыкал ее иголками. А вскоре произошли
печальные события в Далласе...
Africans have one simple, but rather harsh recipe for how to keep peace
and harmony in the family. "If your wife suddenly becomes quarrelsome
and disobedient, hit her several times with a whip – and she’ll become docile."
In some peoples, if the husband doesn’t beat his wife now and again, the neighbors begin to gossip saying he does not respect her or there’s something wrong in their relationship. So, from time to time husband and wife, willy-nilly, lock themselves in a hut and act out a loud scene of domestic violence
to convince the neighborhood that they live in mutual love and respect
for each other. The voodoo cult in Haiti began to spread rapidly around
the country after Francois Duvalier (Papa Doc) had come to power.
For the Haitians, this man was one of the strongest voodoo sorcerers.
To this day, in Haiti, they believe that it was Papa Doc who killed the US president. During the presidency of John F. Kennedy, Duvalier's relations
with the United States, which, to begin with, were quite warm, started getting worse. Then Daddy Doc made a wax figure and stuck it with needles.
Soon the sad events in Dallas occurred...
У африканцев один простой, но довольно суровый рецепт, как сохранить мир
и гармонию в семье. «Если ваша жена вдруг становится вздорной, крикливой
и непослушной, огрейте ее несколько раз кнутом – и она как шелковая».
У некоторых народов если муж периодически не побивает жену, то соседи начинают сплетничать о том, что он-де не уважает ее и что-то неладно в их отношениях. Так что мужу и жене порой волей-неволей приходится периодически запираться в хижине и разыгрывать шумное избиение, чтобы убедить округу в том, что они живут дружно. Особое развитие культ вуду получил с приходом к власти на Гаити Франсуа Дювалье (Папа Док).
Согласно представлениям гаитян, этот человек являлся одним из сильнейших колдунов вуду. До сих пор на Гаити верят, что именно он убил президента США. В период правления Джона Кеннеди отношения Дювалье с США, некогда бывшие довольно теплыми, стали портиться. Тогда Папа Док сделал восковую фигуру и утыкал ее иголками. А вскоре произошли печальные
события в Далласе...
Africans have one simple, but rather harsh recipe for how to keep peace
and harmony in the family. "If your wife suddenly becomes quarrelsome
and disobedient, hit her several times with a whip – and she’ll become docile."
In some peoples, if the husband doesn’t beat his wife now and again, the neighbors begin to gossip saying he does not respect her or there’s something wrong in their relationship. So, from time to time husband and wife, willy-nilly, lock themselves
in a hut and act out a loud scene of domestic violence to convince
the neighborhood that they live in mutual love and respect for each other.
The voodoo cult in Haiti began to spread rapidly around the country after Francois Duvalier (Papa Doc) had come to power. For the Haitians, this man was one
of the strongest voodoo sorcerers. To this day, in Haiti, they believe that it was Papa Doc who killed the US president. During the presidency of John F. Kennedy, Duvalier's relations with the United States, which, to begin with, were quite warm, started getting worse. Then Daddy Doc made a wax figure and stuck it with needles. Soon the sad events in Dallas occurred...
У африканцев один простой, но довольно суровый рецепт, как сохранить мир и гармонию в семье. «Если ваша жена вдруг становится вздорной, крикливой
и непослушной, огрейте ее несколько раз кнутом – и она как шелковая». У некоторых народов если муж периодически не побивает жену, то соседи начинают сплетничать о том, что он-де не уважает ее и что-то неладно в их отношениях. Так что мужу и жене порой волей-неволей приходится периодически запираться
в хижине и разыгрывать шумное избиение, чтобы убедить округу в том, что они живут дружно.
Особое развитие культ вуду получил с приходом
к власти на Гаити Франсуа Дювалье (Папа Док).
Согласно представлениям гаитян, этот человек являлся одним из сильнейших колдунов вуду. До сих пор
на Гаити верят, что именно он убил президента США.
В период правления Джона Кеннеди отношения Дювалье с США, некогда бывшие довольно теплыми, стали портиться. Тогда Папа Док сделал восковую фигуру и утыкал ее иголками. А вскоре произошли
печальные события в Далласе...
Africans have one simple, but rather harsh recipe for how
to keep peace and harmony in the family. "If your wife suddenly becomes quarrelsome and disobedient, hit her several times with a whip – and she’ll become docile."
In some peoples, if the husband doesn’t beat his wife now and again, the neighbors begin to gossip saying he does not respect her or there’s something wrong in their relationship. So, from time to time husband and wife, willy-nilly, lock themselves in a hut and act out a loud scene
of domestic violence to convince the neighborhood
that they live in mutual love and respect for each other.
The voodoo cult in Haiti began to spread rapidly around
the country after Francois Duvalier (Papa Doc) had come
to power. For the Haitians, this man was one
of the strongest voodoo sorcerers. To this day, in Haiti, they believe that it was Papa Doc who killed the US president. During the presidency of John F. Kennedy, Duvalier's relations with the United States, which, to begin with, were quite warm, started getting worse. Then Daddy Doc made
a wax figure and stuck it with needles.
Soon the sad events in Dallas occurred...
У африканцев один простой, но довольно суровый рецепт, как сохранить мир и гармонию в семье. «Если ваша жена вдруг становится вздорной, крикливой
и непослушной, огрейте ее несколько раз кнутом –
и она как шелковая». У некоторых народов если муж периодически не побивает жену, то соседи начинают сплетничать о том, что он-де не уважает ее и что-то
неладно в их отношениях. Так что мужу и жене порой волей-неволей приходится периодически запираться
в хижине и разыгрывать шумное избиение, чтобы убедить округу в том, что они живут дружно.
Особое развитие культ вуду получил с приходом
к власти на Гаити Франсуа Дювалье (Папа Док).
Согласно представлениям гаитян, этот человек являлся одним из сильнейших колдунов вуду. До сих пор на Гаити верят, что именно он убил президента США. В период правления Джона Кеннеди отношения Дювалье с США, некогда бывшие довольно теплыми, стали портиться. Тогда Папа Док сделал
восковую фигуру и утыкал ее иголками.
А вскоре произошли печальные
события в Далласе...
У африканцев один простой, но довольно суровый рецепт, как сохранить мир и гармонию в семье. «Если ваша жена вдруг становится вздорной, крикливой
и непослушной, огрейте ее несколько раз кнутом –
и она как шелковая». У некоторых народов если муж периодически не побивает жену, то соседи начинают сплетничать о том, что он-де не уважает ее и что-то
неладно в их отношениях. Так что мужу и жене порой волей-неволей приходится периодически запираться
в хижине и разыгрывать шумное избиение, чтобы убедить округу в том, что они живут дружно.
Особое развитие культ вуду получил с приходом
к власти на Гаити Франсуа Дювалье (Папа Док).
Согласно представлениям гаитян, этот человек являлся одним из сильнейших колдунов вуду. До сих пор
на Гаити верят, что именно он убил президента США.
В период правления Джона Кеннеди отношения Дювалье с США, некогда бывшие довольно теплыми, стали портиться. Тогда Папа Док сделал восковую фигуру и утыкал ее иголками. А вскоре произошли
печальные события в Далласе...
Africans have one simple, but rather harsh recipe for how to keep peace and harmony in the family. "If your wife suddenly becomes quarrelsome and disobedient, hit her several times with a whip – and she’ll become docile." In some peoples, if the husband doesn’t beat his wife now and again, the neighbors begin to gossip saying he does not respect her or there’s something wrong in their relationship. So, from time to time husband and wife, willy-nilly, lock themselves in a hut and act out a loud scene of domestic violence
to convince the neighborhood that they live in mutual love and respect for each other. The voodoo cult in Haiti began to spread rapidly around the country after Francois Duvalier (Papa Doc) had come to power.
For the Haitians, this man was one of the strongest voodoo sorcerers. To this day, in Haiti, they believe that it was Papa Doc who killed the US president.
During the presidency of John F. Kennedy, Duvalier's relations with the United States, which, to begin with, were quite warm, started getting worse. Then Daddy Doc made a wax figure and stuck it with needles.
Soon the sad events in Dallas occurred...
Africans have one simple, but rather harsh recipe for how to keep peace and harmony in the family. "If your wife suddenly becomes quarrelsome and disobedient, hit her several times with a whip – and she’ll become docile."
In some peoples, if the husband doesn’t beat his wife now and again, the neighbors begin to gossip saying he does not respect her or there’s something wrong in their relationship. So, from time to time husband and wife, willy-nilly, lock themselves in a hut and act out a loud scene of domestic violence to convince the neighborhood that they live in mutual love and respect for each other.
The voodoo cult in Haiti began to spread rapidly around the country after Francois Duvalier (Papa Doc) had come to power. For the Haitians, this man was one of the strongest voodoo sorcerers. To this day, in Haiti, they believe that it was Papa Doc who killed the US president. During the presidency of John F. Kennedy, Duvalier's relations with the United States, which, to begin with, were quite warm, started getting worse. Then Daddy Doc made a wax figure and stuck it with needles. Soon the sad events in Dallas occurred...

Fon

tribe
Африканская философия плоти столь же глубока и тонка,
сколь и насыщена разными, порой противоположными тонами и оттенками. Прежде всего в ней выделяется видимая реальная плоть – тело, физический облик основного субъекта (суту), то есть то, что внешне ощутимо и зримо в интимной реальности. Тело ведет свою жизнь, очень независимую от жизни души, хотя
в то же время они едины, слиты друг с другом.
Такое представление указывает на различие между
материальной формой тела, которая в глазах африканца
мало что значит, и «жизненной силой» исключительно
телесного происхождения, мощной энергией, реально
проявляющейся в таких жизнедеятельных факторах,
как циркулирующая кровь, дыхание, движущаяся тень.
The African philosophy of the physical body is both deep and subtle. It is saturated with various, sometimes opposite, tones and shades. First of all, it highlights the visible reality – the body, the physical appearance of the person (sutu),
that is tangible and visible in intimate relations.
The body leads its own life, very independent
of the life of the soul, although at the same time
they are one, merged with each other.
Such a representation points to the difference between
the material form of the body, which for an African means very little, and the "life force," which originates in the body, – powerful energy, manifesting itself in such vital
processes as blood circulation, breathing,
and shadow movement.

impossible to identify

tribe
Африканская философия плоти столь же глубока
и тонка, сколь и насыщена разными, порой противоположными тонами и оттенками. Прежде всего в ней выделяется видимая реальная плоть – тело, физический облик основного субъекта (суту), то есть то, что внешне ощутимо и зримо
в интимной реальности. Тело ведет свою жизнь, очень независимую от жизни души, хотя
в то же время они едины, слиты друг с другом.
Такое представление указывает на различие между материальной формой тела, которая
в глазах африканца мало что значит, и «жизненной силой» исключительно телесного происхождения, мощной энергией, реально проявляющейся
в таких жизнедеятельных факторах,
как циркулирующая кровь, дыхание,
движущаяся тень.
The African philosophy of the physical
body is both deep and subtle.
It is saturated with various, sometimes
opposite, tones and shades.
First of all, it highlights the visible reality – the body, the physical appearance of the person (sutu),
that is tangible and visible in intimate relations.
The body leads its own life, very independent
of the life of the soul, although at the same
time they are one, merged with each other.
Such a representation points
to the difference between the material
form of the body, which for an African means
very little, and the "life force," which originates
in the body, – powerful energy, manifesting
itself in such vital processes as blood circulation, breathing, and shadow movement.
Африканская философия плоти столь же глубока и тонка, сколь
и насыщена разными, порой противоположными тонами и оттенками. Прежде всего в ней выделяется видимая реальная плоть – тело, физический облик основного субъекта (суту), то есть то, что внешне ощутимо и зримо в интимной реальности. Тело ведет свою жизнь, очень независимую от жизни души, хотя в то же время они едины, слиты друг
с другом. Такое представление указывает на различие между материальной формой тела, которая в глазах африканца мало что значит, и «жизненной силой» исключительно телесного происхождения, мощной энергией, реально проявляющейся в таких жизнедеятельных факторах, как циркулирующая кровь, дыхание, движущаяся тень.
The African philosophy of the physical body is both deep and subtle.
It is saturated with various, sometimes opposite, tones and shades.
First of all, it highlights the visible reality – the body, the physical appearance of the person (sutu), that is tangible and visible in intimate relations.
The body leads its own life, very independent of the life of the soul,
although at the same time they are one, merged with each other.
Such a representation points to the difference between the material
form of the body, which for an African means very little, and the "life force," which originates in the body, – powerful energy, manifesting
itself in such vital processes as blood circulation,
breathing, and shadow movement.
Африканская философия плоти столь же глубока и тонка, сколь и насыщена разными, порой противоположными тонами и оттенками. Прежде всего в ней выделяется видимая реальная плоть – тело, физический облик основного субъекта (суту), то есть то, что внешне ощутимо и зримо в интимной реальности. Тело ведет свою жизнь, очень независимую от жизни души, хотя
в то же время они едины, слиты друг с другом. Такое представление указывает на различие между материальной формой тела, которая в глазах африканца мало что значит, и «жизненной силой» исключительно телесного происхождения, мощной энергией, реально проявляющейся в таких жизнедеятельных факторах, как циркулирующая кровь,
дыхание, движущаяся тень.
The African philosophy of the physical body is both deep and subtle.
It is saturated with various, sometimes opposite, tones and shades.
First of all, it highlights the visible reality – the body, the physical appearance
of the person (sutu), that is tangible and visible in intimate relations.
The body leads its own life, very independent of the life of the soul,
although at the same time they are one, merged with each other.
Such a representation points to the difference between the material
form of the body, which for an African means very little, and the "life force,"
which originates in the body, – powerful energy, manifesting
itself in such vital processes as blood circulation,
breathing, and shadow movement.
Африканская философия плоти столь же глубока
и тонка, сколь и насыщена разными, порой противоположными тонами и оттенками. Прежде всего в ней выделяется видимая реальная плоть – тело, физический облик основного субъекта (суту), то есть то, что внешне ощутимо и зримо в интимной реальности. Тело ведет свою жизнь, очень независимую от жизни души, хотя в то же время они едины, слиты друг
с другом. Такое представление указывает на различие между материальной формой тела, которая в глазах африканца мало что значит, и «жизненной силой» исключительно телесного происхождения, мощной энергией, реально проявляющейся в таких жизнедеятельных факторах, как циркулирующая кровь, дыхание, движущаяся тень.
The African philosophy of the physical
body is both deep and subtle.
It is saturated with various, sometimes
opposite, tones and shades.
First of all, it highlights the visible reality – the body,
the physical appearance of the person (sutu),
that is tangible and visible in intimate relations.
The body leads its own life, very independent
of the life of the soul, although at the same
time they are one, merged with each other.
Such a representation points to the difference between
the material form of the body, which for an African means very little, and the "life force," which originates in the body, – powerful energy, manifesting itself in such vital processes as blood circulation, breathing, and shadow movement.
Made on
Tilda