Fulbe, Fulani, Fulanke, Fellata, Pel – all these
are the names of the same people living on the territory of thirteen West African states. Scientists argue
about the origin of the tribe of tall, slender, light-skinned people with delicate and regular facial features, often
with a Roman profile. Some researchers claim that Fulbe are originally from Ethiopia or Somalia, others maintain that they came from Palestine, and some even consider them to hail from the far Caucasus. Since the 60s,
Fulbe gave to New Africa presidents and public figures, scientists and engineers, writers and poets, who,
of course, are immeasurably fewer in numbers than herdsmen who still live by the laws
of their ancestors.
Фульбе, фулани, фуланке, феллата, пель – все это названия одного и того же народа, обитающего
на территории тринадцати западноафриканских
государств. Ученые спорят о происхождении племени рослых, стройных, светлокожих людей с тонкими, правильными чертами лица, часто с римским
профилем. Некоторые доказывают, что фульбе родом из Эфиопии или Сомали, другие утверждают, что они пришли из Палестины, а кое-кто даже считает
их выходцами с далекого Кавказа. Новой Африке с 60-х годов фульбе дали президентов и общественных деятелей, ученых и инженеров, писателей и поэтов, которых, конечно же, неизмеримо меньше, чем
скотоводов, все еще живущих по законам предков.
tribe

Wodaabe

Fulbe, Fulani, Fulanke, Fellata, Pel – all these
are the names of the same people living on the territory of thirteen West African states. Scientists argue
about the origin of the tribe of tall, slender, light-skinned people with delicate and regular facial features, often
with a Roman profile. Some researchers claim that Fulbe are originally from Ethiopia or Somalia, others maintain that they came from Palestine, and some even consider them to hail from the far Caucasus. Since the 60s,
Fulbe gave to New Africa presidents and public figures, scientists and engineers, writers and poets, who,
of course, are immeasurably fewer in numbers than herdsmen who still live by the laws
of their ancestors.
Фульбе, фулани, фуланке, феллата, пель – все это названия одного и того же народа, обитающего
на территории тринадцати западноафриканских
государств. Ученые спорят о происхождении племени рослых, стройных, светлокожих людей с тонкими, правильными чертами лица, часто с римским
профилем. Некоторые доказывают, что фульбе родом из Эфиопии или Сомали, другие утверждают, что они пришли из Палестины, а кое-кто даже считает
их выходцами с далекого Кавказа. Новой Африке с 60-х годов фульбе дали президентов и общественных деятелей, ученых и инженеров, писателей и поэтов, которых, конечно же, неизмеримо меньше, чем
скотоводов, все еще живущих по законам предков.
Фульбе, фулани, фуланке, феллата, пель – все это названия одного
и того же народа, обитающего на территории тринадцати западноафриканских государств. Ученые спорят о происхождении
племени рослых, стройных, светлокожих людей с тонкими, правильными чертами лица, часто с римским профилем. Некоторые доказывают,
что фульбе родом из Эфиопии или Сомали, другие утверждают, что они пришли из Палестины, а кое-кто даже считает их выходцами с далекого Кавказа. Новой Африке с 60-х годов фульбе дали президентов
и общественных деятелей, ученых и инженеров, писателей и поэтов, которых, конечно же, неизмеримо меньше, чем
скотоводов, все еще живущих по законам предков.
Fulbe, Fulani, Fulanke, Fellata, Pel – all these are the names of the same people living on the territory of thirteen West African states. Scientists argue
about the origin of the tribe of tall, slender, light-skinned people
with delicate and regular facial features, often with a Roman profile. Some researchers claim that Fulbe are originally from Ethiopia or Somalia, others maintain that they came from Palestine, and some even consider them
to hail from the far Caucasus. Since the 60s, Fulbe gave to New Africa
presidents and public figures, scientists and engineers, writers and poets,
who, of course, are immeasurably fewer in numbers
than herdsmen who still live by the laws
of their ancestors.
Фульбе, фулани, фуланке, феллата, пель – все это названия одного
и того же народа, обитающего на территории тринадцати западноафриканских государств. Ученые спорят о происхождении племени рослых, стройных, светлокожих людей с тонкими, правильными чертами лица, часто с римским профилем. Некоторые доказывают, что фульбе родом из Эфиопии или Сомали, другие утверждают, что они пришли из Палестины, а кое-кто даже считает
их выходцами с далекого Кавказа. Новой Африке с 60-х годов фульбе дали президентов и общественных деятелей, ученых и инженеров, писателей
и поэтов, которых, конечно же, неизмеримо меньше,
чем скотоводов, все еще живущих по законам предков.
Fulbe, Fulani, Fulanke, Fellata, Pel – all these are the names of the same people living on the territory of thirteen West African states. Scientists argue
about the origin of the tribe of tall, slender, light-skinned people
with delicate and regular facial features, often with a Roman profile. Some researchers claim that Fulbe are originally from Ethiopia or Somalia, others maintain that they came from Palestine, and some even consider them
to hail from the far Caucasus. Since the 60s, Fulbe gave to New Africa
presidents and public figures, scientists and engineers, writers and poets,
who, of course, are immeasurably fewer in numbers
than herdsmen who still live by the laws of their ancestors.
Фульбе, фулани, фуланке, феллата, пель – все это названия одного и того же народа, обитающего
на территории тринадцати западноафриканских государств. Ученые спорят о происхождении племени рослых, стройных, светлокожих людей с тонкими, правильными чертами лица, часто с римским профилем. Некоторые доказывают, что фульбе родом из Эфиопии или Сомали, другие утверждают, что они пришли
из Палестины, а кое-кто даже считает их выходцами
с далекого Кавказа. Новой Африке с 60-х годов фульбе дали президентов и общественных деятелей, ученых
и инженеров, писателей и поэтов, которых, конечно же, неизмеримо меньше, чем скотоводов, все еще живущих по законам предков.
Fulbe, Fulani, Fulanke, Fellata, Pel – all these are the names of the same people living on the territory of thirteen West African states. Scientists argue about the origin of the tribe of tall, slender, light-skinned people with delicate
and regular facial features, often with a Roman profile. Some researchers claim that Fulbe are originally from Ethiopia or Somalia, others maintain that they came
from Palestine, and some even consider them
to hail from the far Caucasus. Since the 60s, Fulbe
gave to New Africa presidents and public figures,
scientists and engineers, writers and poets, who,
of course, are immeasurably fewer
in numbers than herdsmen
who still live by the laws of their ancestors.
It’s worth mentioning that Africans behave differently with their ancestors in comparison with the gods. They treat their ancestors as elders, as close people they respect deeply. They can easily turn to their deceased grandfather for help, as well as ask for help their living father. As an equal. After all, both of them are nearby although you can touch one of them with your hand, while the other one is invisible. When speaking to both, an African uses the same words. The ancestors are asked for advice, they are argued with, they are persuaded, their advice is equivalent to the advice of elders. But the words of prayer are never used in such conversations, as these are sacred words reserved for appealing to all-mighty gods. Some time ago in Niger, gunmen on motorcycles killed six French tourists, their guide and driver. Attackers opened fire in the Kure area, home to the last herds of West African giraffes. The place is only an hour's drive from Niamey, the capital of the country. When half a year ago the local authorities made us hire the security, two cheerful lads, I thought that this was just another African extortion. And we were going to much safer places (kidding). I don't think so anymore. Thanks to the Army of the Republic of Niger.
С предками, надо отметить, африканцы ведут себя иначе, чем с богами. Они относятся к ним как к старшим, очень уважаемым, родным людям. Они так же обращаются
за помощью к покойному деду, как и к живому отцу.
На равных. Ведь и тот и другой – рядом, только до одного можно дотронуться, а другой невидим. В беседе с ними употребляются одни и те же слова. У предков испрашивают совета, с ними спорят, их уговаривают, их советы равнозначны советам старейшин. Но никогда
в таких контактах не произносятся слова «молитвы», которые приберегаются для обращения к всесильным божествам. Не так давно в Нигере боевики убили шесть французских туристов, их гида и водителя. Нападавшие на мотоциклах открыли огонь в районе Куре, в часе езды от столицы страны Ниамей, где проживают последние стада западноафриканских жирафов. Когда пол года назад нам навязали бодрых хлопцев я подумал, что это очередное африканское вымогательство. А ехали мы
в "куда более небезопасные места". Всё, теперь так
не думаю. Спасибо армии Республики Нигер.
It’s worth mentioning that Africans behave differently with their ancestors in comparison with the gods. They treat their ancestors as elders, as close people they respect deeply. They can easily turn to their deceased grandfather for help, as well as ask for help their living father. As an equal. After all, both of them are nearby although you can touch one of them with your hand, while the other one is invisible. When speaking to both, an African uses the same words. The ancestors are asked for advice, they are argued with, they are persuaded, their advice is equivalent to the advice of elders. But the words of prayer are never used in such conversations, as these are sacred words reserved for appealing to all-mighty gods. Some time ago in Niger, gunmen on motorcycles killed six French tourists, their guide and driver. Attackers opened fire in the Kure area, home to the last herds of West African giraffes. The place is only an hour's drive from Niamey, the capital of the country. When half a year ago the local authorities made us hire the security, two cheerful lads, I thought that this was just another African extortion. And we were going to much safer places (kidding). I don't think so anymore. Thanks to the Army of the Republic of Niger.
С предками, надо отметить, африканцы ведут себя иначе, чем с богами. Они относятся к ним как
к старшим, очень уважаемым, родным людям.
Они так же обращаются за помощью к покойному деду, как и к живому отцу. На равных. Ведь и тот
и другой – рядом, только до одного можно дотронуться, а другой невидим. В беседе с ними употребляются одни и те же слова. У предков испрашивают совета, с ними спорят, их уговаривают, их советы равнозначны советам старейшин. Но никогда в таких контактах не произносятся слова «молитвы», которые приберегаются для обращения к всесильным божествам. Не так давно в Нигере боевики убили шесть французских туристов, их гида и водителя. Нападавшие на мотоциклах открыли огонь в районе Куре, в часе езды от столицы страны Ниамей, где проживают последние стада западноафриканских жирафов. Когда пол года назад нам навязали бодрых хлопцев я подумал, что это очередное африканское вымогательство. А ехали мы в "куда более небезопасные места". Всё, теперь так не думаю. Спасибо армии Республики Нигер.
tribe

impossible to identify

С предками, надо отметить, африканцы ведут себя иначе, чем с богами. Они относятся к ним как к старшим, очень уважаемым, родным людям.
Они так же обращаются за помощью к покойному деду, как и к живому отцу. На равных. Ведь и тот и другой – рядом, только до одного можно дотронуться, а другой невидим. В беседе с ними употребляются одни
и те же слова. У предков испрашивают совета, с ними спорят,
их уговаривают, их советы равнозначны советам старейшин. Но никогда в таких контактах не произносятся слова «молитвы», которые приберегаются для обращения к всесильным божествам. Не так давно
в Нигере боевики убили шесть французских туристов, их гида
и водителя. Нападавшие на мотоциклах открыли огонь в районе Куре,
в часе езды от столицы страны Ниамей, где проживают последние стада западноафриканских жирафов. Когда пол года назад нам навязали бодрых хлопцев я подумал, что это очередное африканское вымогательство. А ехали мы в "куда более небезопасные места".
Всё, теперь так не думаю. Спасибо армии Республики Нигер.
It’s worth mentioning that Africans behave differently with their ancestors
in comparison with the gods. They treat their ancestors as elders, as close people they respect deeply. They can easily turn to their deceased grandfather for help, as well as ask for help their living father. As an equal. After all, both of them are nearby although you can touch one of them with your hand, while the other one is invisible. When speaking to both, an African uses the same words. The ancestors are asked for advice, they are argued with, they are persuaded, their advice is equivalent to the advice of elders. But the words of prayer are never used in such conversations, as these are sacred words reserved for appealing to all-mighty gods. Some time ago in Niger, gunmen on motorcycles killed six French tourists, their guide and driver. Attackers opened fire in the Kure area, home to the last herds of West African giraffes. The place is only an hour's drive from Niamey, the capital of the country. When half a year ago the local authorities made us hire the security, two cheerful lads, I thought that this was just another African extortion. And we were going to much safer places (kidding). I don't think so anymore. Thanks to the Army of the Republic of Niger.
С предками, надо отметить, африканцы ведут себя иначе, чем с богами.
Они относятся к ним как к старшим, очень уважаемым, родным людям.
Они так же обращаются за помощью к покойному деду, как и к живому отцу.
На равных. Ведь и тот и другой – рядом, только до одного можно дотронуться,
а другой невидим. В беседе с ними употребляются одни и те же слова.
У предков испрашивают совета, с ними спорят, их уговаривают, их советы равнозначны советам старейшин. Но никогда в таких контактах не произносятся слова «молитвы», которые приберегаются для обращения
к всесильным божествам. Не так давно в Нигере боевики убили шесть французских туристов, их гида и водителя. Нападавшие на мотоциклах открыли огонь в районе Куре, в часе езды от столицы страны Ниамей,
где проживают последние стада западноафриканских жирафов. Когда пол года назад нам навязали бодрых хлопцев я подумал, что это очередное африканское вымогательство. А ехали мы в "куда более небезопасные места".
Всё, теперь так не думаю. Спасибо армии Республики Нигер.
It’s worth mentioning that Africans behave differently with their ancestors
in comparison with the gods. They treat their ancestors as elders, as close people they respect deeply. They can easily turn to their deceased grandfather for help, as well as ask for help their living father. As an equal. After all, both of them are nearby although you can touch one of them with your hand, while the other one is invisible. When speaking to both, an African uses the same words. The ancestors are asked for advice, they are argued with, they are persuaded, their advice is equivalent to the advice of elders. But the words of prayer are never used in such conversations, as these are sacred words reserved for appealing to all-mighty gods. Some time ago in Niger, gunmen on motorcycles killed six French tourists, their guide and driver. Attackers opened fire in the Kure area, home to the last herds of West African giraffes. The place is only an hour's drive from Niamey, the capital of the country. When half a year ago the local authorities made us hire the security, two cheerful lads, I thought that this was just another African extortion. And we were going to much safer places (kidding). I don't think so anymore. Thanks to the Army of the Republic of Niger.
С предками, надо отметить, африканцы ведут себя иначе, чем с богами. Они относятся к ним как к старшим, очень уважаемым, родным людям. Они так же обращаются за помощью к покойному деду, как
и к живому отцу. На равных. Ведь и тот и другой – рядом, только до одного можно дотронуться, а другой невидим. В беседе с ними употребляются одни и те же слова.
У предков испрашивают совета, с ними спорят,
их уговаривают, их советы равнозначны советам старейшин. Но никогда в таких контактах не произносятся слова «молитвы», которые приберегаются для обращения к всесильным божествам. Не так давно
в Нигере боевики убили шесть французских туристов,
их гида и водителя. Нападавшие на мотоциклах открыли огонь в районе Куре, в часе езды от столицы страны Ниамей, где проживают последние стада западноафриканских жирафов. Когда пол года назад нам навязали бодрых хлопцев я подумал, что это очередное африканское вымогательство. А ехали мы
в "куда более небезопасные места". Всё, теперь так
не думаю. Спасибо армии Республики Нигер.
It’s worth mentioning that Africans behave differently with their ancestors in comparison with the gods. They treat their ancestors as elders, as close people they respect deeply. They can easily turn to their deceased grandfather for help, as well as ask for help their living father. As an equal. After all, both of them are nearby although you can touch one of them with your hand, while the other one is invisible. When speaking to both, an African uses the same words. The ancestors are asked for advice, they are argued with, they are persuaded, their advice is equivalent to the advice of elders. But the words of prayer are never used in such conversations, as these are sacred words reserved for appealing to all-mighty gods. Some time ago in Niger, gunmen on motorcycles killed six French tourists, their guide and driver. Attackers opened fire in the Kure area, home to the last herds of West African giraffes. The place is only an hour's drive from Niamey, the capital of the country. When half a year ago the local authorities made us hire the security, two cheerful lads, I thought that this was just another African extortion. And we were going to much safer places (kidding). I don't think so anymore. Thanks to the Army of the Republic of Niger.

ABOUT THE COUNTRY

Watch a video

Niger, tribes, peoples, tribes of Niger, peoples of Niger, photos from Niger
To see the video, click on the image
Made on
Tilda